Komuniti gempakZ
  • Portal
  • Search
  • Member List
  • Calendar
  • Help
Hello There, Guest! Login Register
Login
Username:
Password: Lost Password?
 
Komuniti gempakZ › GEMPAKZ CORNER › GEMPAKZ SANTAI › CiNTa@SaHaBaT v
« Previous 1 2

Meninggalkan atau ditinggalkan..

NAK IKLANKAN SESUATU atau LAPOR masalah forum? Emailkan di komunitigempakzhq@gmail.com

Pages (2): « Previous 1 2
Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thread Modes
Meninggalkan atau ditinggalkan..
susanchong Offline
Junior Member
*
Posts: 24
Threads: 4
Joined: Feb 2012
Reputation: 0
#13
03-25-2012, 03:37 PM
suamiku tinggalkan saya sebab dia dah ada wanita lain.. skrng ni, kisah saya macam watak pompuan dlm video ni..

http://xpax.com.my/video/1/
Find
Reply
pluggertorn Offline
Junior Member
*
Posts: 38
Threads: 6
Joined: Feb 2012
Reputation: 0
#14
04-07-2012, 11:20 AM
(03-25-2012, 03:37 PM)susanchong Wrote: suamiku tinggalkan saya sebab dia dah ada wanita lain.. skrng ni, kisah saya macam watak pompuan dlm video ni..

http://xpax.com.my/video/1/

kenapa suami u tak mau u ? begitu kejam ??? ksian awek aje.. tapi apa yg awek blh buat ? tunggu aje lah.
tu ending video
http://xpax.com.my/video/2/
barulah saya faham skrng, kalau mau elak ape ape yg berlaku kelak, ataupun ape ape salah faham, u haru call u mia kekasih dulu ! aku pi call saya punya darling dulu.. mau ckp dgnnye I Love You ! haha..
Find
Reply
Alzahri Offline
Member
**
Posts: 64
Threads: 4
Joined: Mar 2012
Reputation: 0
#15
04-08-2012, 08:29 PM
Teringin pulak nak kongsi citer kat ruangan ni. Nak tahu kisah saya macamana saya berkawan, bercintan dan kemudian clash dgn my 1st love? Saya mula berkawan dgn ex-awek tu masa umur saya 14 thn dan dia 13 thn...dia muda setahun dari saya, rumah kita orang berselang 4 buah rumah je, tak jauh....masa tu kira kawan2 lagi.

Bila kami dah besar sikit dan masing2 dah masuk U. Kita org pun declarelah sebagai makwe n pakwe. Emak dia pun asyik perkenalkan kat org saya ni bakal menantu dia, bila org bertanya sape saya. bagus punya bakal mak mentua. Kita org pun seronok bercintan kerana direstui oleh keluarga dia dan keluarga saya.

Tapi yg menjadi angkaranya, ex awek saya terasa frust...sebab apa? Sebabnya...bila saya pegi jumpe dia kat U dia...kawan2 dia tanya "tu adik angkat awak ke?". Bila kita org g melawat adik perempuan dia kat U lain pun begitu jugak kawan2 adik dia tanya kat adik dia "itu kakak kau punya adik angkat ke...boleh x kenalkan kat kita org?"

Dia kata kita tidak boleh teruskan perhubungan iini kerana dia takut saya ni muda je sentiasa, nanti bila dia dah berumur 30an atau 40an...saya akan kelihatan muda jer tapi dia akan nampak tua. Walaupun umur dia muda 1 tahun dari saya tapi dia kata saya nampak muda...hehe. Saya kata x kisah pun, tapi dia kata dia x boleh terima hakikat bila kebanyakan org menganggapkan saya adik angkat dia je sekarang ni. Dia kata kalau dia nak kahwin nanti dia akan terima pinangan org yg 10 thn lebih tua dari dia sebab biar dia akan kelihatan lebih muda dr suami dia.

Kami berpisah kerana faktor rupa sahaja..setelah 8 thn bersama...hehe.

Find
Reply
Mr.Pingu Offline
Administrator
*******
Posts: 6,498
Threads: 2,797
Joined: Aug 2010
Reputation: 4
#16
04-09-2012, 01:02 AM
sedihnya kisah abg nih.. xde rezeki kan.. mmg elok jika wanita tu muda sekurang-kurangnya 5 tahun dari lelaki.. say dah 3 kali putus cinta. yang pertama tu setahun lebih muda.. yang kedua setahun lebih tua dan yang ketiga 4 tahun lebih muda. Mungkin Tuhan mahu menguji saya.. Belum jumpa yang sebenar-benarnya untuk jadi calon isteri sy
Mari mendaftar ahli di Komuniti gempakZ~   Shy

** PENGUMUMAN PENTING: "NEW POST REPLY" BERMASALAH >>KLIK<<
** SUBSCRIBE Youtube Komuniti gempakZ >>KLIK<<
Website Find
Reply
Alzahri Offline
Member
**
Posts: 64
Threads: 4
Joined: Mar 2012
Reputation: 0
#17
04-09-2012, 09:20 PM
Ada hikmahnya sy putus dgn 1st awek tu..hehe. Setahun frust menonggeng-nonggeng krn terasa xde sapa yg boleh menggantikan tempat dia....yelah org kata cinta pertama susah utk dilupakan. Pas tu adalah cuba berkawan ngn 2 org awek tapi x boleh terima krn rase tiada chemistry...setakat brkawan dua ketiga bulan je. Sy pun membuat keputusan malas dah nak cari awek...klu ada...adalah...klu xde pun x kisah.

Hendak dijadikan cerita, adalah satu awek tu htr surat kat sy melalui abg angkat dia...my secret admirer la tu..hehe. Debaran hati yg pertama, sy tertanya-tanya sapekah gerangan sipenghantar surat tersebut. Kmdn awek tu kirim surat lagi nak jumpe saya...kat pintu pagar depan rumah sewa dia (masa tu dia study lagi). Debaran kedua pula bila memikirkan...cantikkah dia, bagaimana rupa dia, boleh ke sy brkawan dgn dia?? Bila sampai je dpn pintu pagar rumah dia..debaran hati pun terhenti sekejap...wow...cantik, manis, ayu dan putih awek ni...hehe. Masa berjumpe tu kami berdiri kat luar pagar rumah ajelah.

Debaran ketiga pula terjadi....nak tahu apa dia? Awek tu tanye.."awak nak kawan ngn sy ni macamane?"...dub dab dub...aiii..soalan ape ni! Sy terkelu, xkan dia ajak kahwin kot, kenal pun x lagi. Nasib baik sy dpt jwpn, sy pn cakap, "kita berkawan aje dulu ye sb kita belum kenal lagi!". Awek tu kata okay tp dia nakkan jwpn segera, adakah sy anggap dia awek dia atau tidak....sebab apa tau...sebab masa tu ada 3 org nakkan dia sangat2, sampai merajuk2. Jadi dia nak bagitahu cepat kat mamat2 tu semua yg dia dah ada pakwe. Dia kata hati dia telah terminat kat sy, jadi dia pun buang rase malu dia dan beranikan diri hantar surat kat sy...hik hik...jejaka pilihan la ni. Dia kata klu sy x terima dia hari tu, dia x tahu nak letak muka kat mana...

Selepas 2 bulan kami berkawan maka sy pn mengatakan kita ada chemistry, dia lebih baik dari my 1st awek dlm bermacam2 segi. Dia muda 4 tahun lebih dari sy. Sy pun kata okay, kita boleh declare sebagai pakwe n makwe la.

Dipendekkan cerita...awek itulah kini yg menjadi isteri sy yg amat disayangi...hehe. Kini dah 19 thn kami bernikah...semoga cinta kami berkekalan sehingga hujung nyawa...insyaALLAH.

Find
Reply
Mr.Pingu Offline
Administrator
*******
Posts: 6,498
Threads: 2,797
Joined: Aug 2010
Reputation: 4
#18
04-09-2012, 09:46 PM
wah.. best betul baca cerita bro nih... ^_^

bro dah ada berapa orang anak ye sekarang?
Mari mendaftar ahli di Komuniti gempakZ~   Shy

** PENGUMUMAN PENTING: "NEW POST REPLY" BERMASALAH >>KLIK<<
** SUBSCRIBE Youtube Komuniti gempakZ >>KLIK<<
Website Find
Reply
Alzahri Offline
Member
**
Posts: 64
Threads: 4
Joined: Mar 2012
Reputation: 0
#19
04-09-2012, 10:11 PM
4 org...semua puteri...ehem ehem.
Find
Reply
Mr.Pingu Offline
Administrator
*******
Posts: 6,498
Threads: 2,797
Joined: Aug 2010
Reputation: 4
#20
04-09-2012, 10:19 PM
(04-09-2012, 10:11 PM)Alzahri Wrote: 4 org...semua puteri...ehem ehem.

wah bila nak dapat puteranya pula tu? hehe usaha lagi bro =)
Mari mendaftar ahli di Komuniti gempakZ~   Shy

** PENGUMUMAN PENTING: "NEW POST REPLY" BERMASALAH >>KLIK<<
** SUBSCRIBE Youtube Komuniti gempakZ >>KLIK<<
Website Find
Reply
Pages (2): « Previous 1 2


KoMuNiTi gempakZ on Facebook

Website Hit Counter

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)
  • Contact Us
  • Komuniti gempakZ
  • Return to Top
  • Mobile Version
  • RSS Syndication
Current time: 08-31-2026, 08:02 AM Powered By MyBB 1.8.5, © 2002-2026 MyBB Group.
Linear Mode
Threaded Mode
View a Printable Version
Subscribe to this thread
Add Poll to this thread
Send thread to a friend