Komuniti gempakZ
  • Portal
  • Search
  • Member List
  • Calendar
  • Help
Hello There, Guest! Login Register
Login
Username:
Password: Lost Password?
 
Komuniti gempakZ › GEMPAKZ CORNER › SERIUS GEMPAKZ › iSu TeRKiNi v
« Previous 1 ... 10 11 12 13 14 ... 40 Next »

Logo Hari Kemerdekaan ke-55

NAK IKLANKAN SESUATU atau LAPOR masalah forum? Emailkan di komunitigempakzhq@gmail.com

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thread Modes
Logo Hari Kemerdekaan ke-55
Mr.Pingu Offline
Administrator
*******
Posts: 6,498
Threads: 2,797
Joined: Aug 2010
Reputation: 4
#1
08-09-2012, 04:27 PM
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Sambutan Hari Kemerdekaan ke-55 yang akan berlangsung pada 31 Ogos 2012 merupakan sambutan Hari Kemerdekaan paling kontrobesi abad ini. Banyak isu yang dibangkitkan terutamanya tentang tema dan juga logo.

Dari segi tema, ramai yang membangkang akan tema "Janji Ditepati" yang sangat jelas merujuk kepada motto kerajaan Barisan Nasional. Ramai yang mengatakan ini tidak adil untuk pakatan rakyat yang juga Rakyat Malaysia yang sama-sama menyambut dan menghayati hari kemerdekaan.

Tak cukup dengan isu tema dan logo, muncul pula lagu tema Hari kemerdekaan yang cukup menggelikan hati kerana menyelitkan lirik-lirik janji ditepati termasuklah Kedai Satu Malaysia whatever. Lagilah ramai rakyat mengamuk. Bahkan melodi lagu tersebut dikatakan ditiru daripada sebuah lagu Indonesia yang berbentuk ketuhanan (Kristian). Lagu ini mendapat sangat banyak dislike oleh pendengar (last time saya lihat almost 40,000 dislike!)

Dibawah ini ditunjukkan logo hari kemerdekaan yang dicadangkan yang mana mendapat tentangan hebat:


Kemudian, pakatan rakyat pula mencadangkan satu tema dan logo yang baru, iaitu bertemakan: Sebangsa, Senegara, Sejiwa. Walaupun tema ini juga mendapat tentangan daripada ramai tetapi ia dikatakan lebih baik daripada tema janji ditepati, sekurang-kurangnya. Logo adalah seperti dibawah:


Pada pendapat saya, logo ini lebih menarik daripada logo 1Malaysia janji ditepati. Logo dibawah ini pula dikatakan draf asal yang dicadangkan berbentuk bunga raya. Agak lawa juga:


Walau apapun isu yang melanda, kita harus menyatukan hati kita dan menghayati erti kemerdekaan negara yang diperjuangkan oleh Nenek Moyang Kita dahulu kala demi kesenangan hidup kita semua. =)
ARTIKEL LAIN YANG MUNGKIN ANDA SUKA Pilihan berkaitan dan artikel menarik lain dari GempakZ
60 Peratus berzina kerana pengaruh video lucah
60 Peratus berzina kerana pengaruh video lucah
08-20-2010 2,055 Views 0 Replies
Pengetua 'rasis': DAP mahu tindakan keras
Pengetua 'rasis': DAP mahu tindakan keras
08-20-2010 1,116 Views 0 Replies
Sabah & Sarawak: Denda 10 kali ganda
Sabah & Sarawak: Denda 10 kali ganda
08-08-2010 2,026 Views 0 Replies
salam perkenalan
salam perkenalan
04-01-2012 2,886 Views 1 Replies
Salam/Hai Komuniti Gempakz
Salam/Hai Komuniti Gempakz
05-04-2013 2,159 Views 1 Replies
Mari mendaftar ahli di Komuniti gempakZ~   Shy

** PENGUMUMAN PENTING: "NEW POST REPLY" BERMASALAH >>KLIK<<
** SUBSCRIBE Youtube Komuniti gempakZ >>KLIK<<
Website Find
Reply


KoMuNiTi gempakZ on Facebook

Website Hit Counter

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)
  • Contact Us
  • Komuniti gempakZ
  • Return to Top
  • Mobile Version
  • RSS Syndication
Current time: 08-31-2026, 09:05 AM Powered By MyBB 1.8.5, © 2002-2026 MyBB Group.
Linear Mode
Threaded Mode
View a Printable Version
Subscribe to this thread
Add Poll to this thread
Send thread to a friend